Simulare de cutremur si incendiu la Colegiul National “A.T. Laurian”
Importante forţe de intervenţie au actionat miercuri, pe data de 31 martie 2010 pentru salvarea şi evacuarea elevilor de la Colegiul Naţional “A.T.Laurian” de sub dărâmături si flacari. Intervenţia a fost coordonată de prefectul Cristian Roman, preşedintele Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă si a fost doar o simulare.
Atat elevi cat si profesori din cadrul Colegiului National „A.T. Laurian” au asistat si colaborat la un exerciţiu specific de cooperare cu forţe şi mijloace în teren, acţiune care se înscrie în programul anual de pregătire al Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă al Judeţului Botoşani . Domnii profesori, alaturi de clasele lor au fost nevoiti sa simuleze evacuarea de sub daramaturi din interiorul celor doua corpuri principale ale liceeului , iar apoi, pe terenul de sport al scolii au urmarit actiuni si demonstratii ale echipajelor Inspectoratului de Poliţie Judeţean Botoşani, ale grupelor de intervenţie aparţinând Inspectoratului Judeţean de Jandarmi, ale echipajelor de la Serviciul Judeţean de Ambulanţă şi Poliţia Comunitară sau ale echipelor de intervenţie din cadrul Serviciului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă Botoşani. In teren s-au mai aflat si specialişti ai Direcţiei de Sănătate Publică si echipe de voluntari de la Filiala de Cruce Roşie Botoşani.
Intrebati fiind de impresiile cu care s-au ales in urma acestui exercitiu, elevii s-au declarat in mare parte multumiti si bucurosi ca au avut ocazia sa participe la o astfel de simulare : „ Personal , am invatat ce trebuie sa fac in cazul unui cutremur. Stiam dinainte cum trebuie sa actionezi in asemenea cazuri, dar ieri am avut ocazia sa pun in aplicare aceste cunostinte. “ .
Daca unii dintre ei au considerat ca s-au ales cu invataminte de pe urma evenimentului in cauza, altii s-au aratat a fi mai reticenti in ceea ce priveste utilitatea simularii unui cutremur si aplicabilitatea regulilor proaspat invatate, intr-un viitor apropiat : “Simularea a fost interesanta, bineinteles. Insa poate ridica probleme , nu din pricina eficientei, ci din cauza ca intr-o situatie reala , nimeni nu poate gandi atat de lucid incat sa aplice tot ceea ce a vazut si ce a fost invatat sa faca in aceasta simulare.” .
Aceeasi parere a impartasit-o si doamna profesoara de la catedra de Limba Latina , Coca Dorica : “Nu cred ca va ajuta foarte mult. Daca repetitia unei piese de teatru necesita atata munca, si cu toate acestea, nu iese mereu asa cum trebuie, in cazul unui cutremur , este foarte probabil ca oamenii sa nu isi pastreze calmul , iar lucrurile sa nu decurga ca la carte.”
Cu toate acestea, exercitiile realizate de desfasurarile de forta au atras atentia spectatorilor . Cei mai multi au fost impresionati de exercitiul realizat de cainele lup special antrenat in situatii de urgenta, al celor de la Inspectoratului Judeţean de Jandarmi, dar si de demonstratiile pompierilor si ale membrilor Smurd :
“C.M. : M-au atras foarte mult lectiile de prim-ajutor ale voluntarilor de la Crucea Rosie, dar cele mai interesante au fost demonstratiile pompierilor.” ;
“ F.D. : Salvarea de la inaltime a presupuselor victime si demonstratia cu cainele – lup au facut parte din cele mai interesante exercitii prezentate in cadrul acestei simulari. “
Multi au reactionat pozitiv privind necesitatea acestor simulari si repetabilitatea lor in randul cetatenilor si al fortelor de interventie specializate: “ C.M.: Consider ca aceste simulari sunt foarte importante pentru cei care inca nu au fost informati cum sa procedeze in cazul unor calamitati . De asemenea, se testeaza astfel si viteza de reactie a fortelor de interventie. “ Altii chiar au tinut sa sublinieze : “F.H. : Sunt necesare, insa mai necesar de atat e ca omul sa-nvete sa-si controleze emotiile , sa actionze cu sange rece in situatii critice . Oricate metode ai sti sa-ti salveze viata, nimic nu functioneaza cand te afli sub imperiul emotiilor. “
In concluzie , atat cadrele didactice si elevii au primit aceasta simulare ca pe un exercitiu benefic si spera ca pe viitor sa fie capabili sa aplice ceea ce au vazut si au invatat sa faca in caz de cutremur sau incendiu.
Alex (Alexandra Gavrilă)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu